Home » Resurse Web Design » Probleme magazin virtual

 
 
 

Probleme magazin virtual

Probleme cu magazinul virtual

Web design-ul care are ca finalitate un magazin virtuall

adresat romanilor este una dintre cele mai complexe si grele lucrari de executat . De fapt si de drept la noi in Romania magazinele virtuale nu fac vanzari pe internet ci un fel de preluari de comenzi cu plata la livrare. Vizitatorul intra pe un site , vizualizeaza niste produse , alege un produs si face o comanda, urmand ca banii sa-i dea la postasul care aduce coletul cu produsul solicitat. Comertul electronic in esenta lui presupune plati electronice care in Romania nu sunt puse la punct si acolo unde exista, ele se fac de cele mai multe ori prin intermediari care preiau plata de la client si o transfera in contul vanzatorului. Este foarte simplu sa va dati seama daca un site face sau nu vanzarile online , in sistem propriu sau nu . De regula un magazin virtual care intra in contact cu datele personale ale clientilor, date de identificare, conturi de card ..etc, trebuie sa aiba implementat in partea de comanda un certificat digital SSL si prezenta acestui certificat digital se poate observa in adresa site-ului care la o pagina securizata se transforma din http:// www…. In https://www…. acest S in plus va spune ca acea pagina este certificata SSL si va puteti pune datele personale fara probleme . Chiar pe aceasta cale recomand tuturor sa nu se apuce niciodata sa isi dea datele personale sau conturi pe o pagina care nu este certificata digital.
Revenind la pseudo-comertul electronic de la noi , acesta se desfasoara dupa reguli putin ilogice pentru o persoana care nu a avut de-a face cu acest system, din acest motiv foarte multe magazine virtuale sunt menite sa dea faliment si nu au vanzari nici pe departe cum sperau sa aiba.

Sa vedem care sunt problemele comertului electronic la noi. Exceptand cele cateva magazine virtuale foarte bine instalate pe piata, 90% din magazinele virtuale din Romania au in spate afaceri medii sau modeste deci nu putem vorbi de echipe de oameni care intretin si gestioneaza comenzile . De regula clienti magazinelor virtuale se impart procentual in felul urmator 50% nu au timp sa umble prin magazine, 10 % nu gasesc in magazine ,20 % cauta mai ieftin si 20% din alte motive. Greseala principala a magazinelor virtuale de la noi este ca nu se tine cont de aceste procentaje si se incearca abordarea comertului clasic ca intr-un magazin normal .
Din experienta noastra de zeci de magazine virtuale facute va pot spune cert ca 85 % din comenzi se fac prin cadrul suportului online sau prin contact telefonic , prea putini romani cumpara direct fara sa puna intrebari , iar cei care cumpara direct si stiu exact ce vor, apeleaza la magazine mari cu renume. Deci, din start magazinul fara suport online pierde 85 % din potentialii clienti . Acum vine cealalta problema legata de suportul online . Dupa cum spuneam in statistica de mai sus ,50 % din cumparatori nu au timp sa umble prin magazine, deci logic nu vor avea prea mult timp de pierdut in fata calculatorului in timpul zilei si astfel un magazin virtual cu suport online activ doar in cursul zilei pierde peste 50% din potentialii clienti . De regula, omul merge acasa , isi face treburile si apoi intra pe internet. Tot din statisticile la care avem acces va pot spune ca exista un varf de vizitatori pe magazinele virtuale intre orele 20-23, acest varf de vizite este ratat de multe magazine virtuale deoarece tocmai atunci nu au suportul online activ .
Deci pentru a avea succes cu un magazin virtual este nevoie de un mic exercitiu de empatie . Va puneti in locul clientului si va intrebati : 1. Cand am eu timp liber ? Daca timpul dumneavoastra liber coincide cu timpul liber al clientilor e clar ca gresiti. 2. Cum ar fi mai comod sa fac o comanda , sa vorbesc online cu cineva, sa-i dau adresa si el sa imi dea explicatii, sau sa completez un formular si sa raman cu 100 de intrebari in cap ? Daca ar fi mai ok sa cumparati ceva discutand cu un vanzator real inchipuiti-va ca acelasi lucru il vor si clienti dvs.
Concluzia care se impune pana acum este ca aveti nevoie de un suport online care sa functioneze si seara , altfel riscati sa pierdeti cu aproximatie 80 % din clienti. Daca nu aveti acest suport online sa nu va intrebati niciodata de ce nu merg vanzarile .
In afara de suportul online la un magazin virtual se impune si o prezenta pe internet pe o gama de cuvinte cheie . Aceasta pozite pe internet nu se obtine niciodata daca preluati un produs cu o descriere si cu niste specificatii tehnice de la un furnizor si il aruncati pe site . Google va sanctiona drastic magazinul virtual pentru continut similar.

Ar trebui ca fiecare produs sa il puneti cu o descriere originala facuta de dumneavoastra si cat mai pe limbajul vizitatorului . Daca aveti produsele expuse cum le-ati primit si ce vindeti dvs se mai gaseste si pe site-ul furnizorului cu aceeasi descriere si pe inca 10 site-uri sa nu va intrebati niciodata de ce nu vindeti. Acest aspect este si o mica smecherie a furnizorului deoarece motoarele de cautare sanctioneaza site-ul care preia continut de pe alt site si il promoveaza pe cel care a publicat prima oara continutul respectiv.
In afara de aceste doua aspecte foarte importante care tin de continutul magazinului virtual si de suportul online mai sunt foarte multe probleme tehnice de web design si seo , aceste probleme sunt valabile in cazul unui magazin virtual corect facut si promovat , daca magazinul sufera si de probleme tehnice atunci falimentul este garantat.
Ideea principala este ca un magazin virtual nu va scuteste de munca , ba dimpotriva, veti munci mai mult. Este adevarat ca un magazin virtual poate aduce venituri mult peste orice magazin normal dar acest lucru nu se obtine decat cu munca. Noi cei care ne ocupam de magazine virtuale facem web design , optimizare si promovare , nu va asteptati ca noi sa facem minuni , noi nu suntem „Mama Omida” , noi va facem un magazin virtual care sa placa vizitatoriilor si acesti vizitatori sa intre in site-ul dvs. pe anumite cuvinte cheie . Daca noi reusim sa va construim un magazin in care sa va bagam sute de vizitatori si dumneavoastra nu sunteti in stare sa le vindeti nimic sau nu aveti nici un vanzator de serviciu , toata munca nostra de constructie a magazinului si de promovare este in zadar.
Desigur marketingul comertului virtual este mult mai extins decat ce am spus eu in acest articol, managerul magazinulu trebuie sa urmareasca in permanenta statisticile, sa vada care e cel mai vizitat produs si sa il promoveze mai mul,t sa vada ce produse nu sunt accesate si sa le inlocuiasca etc….sunt multe de discutat la managementul si marketingul virtual dar pentru inceput cred ca este esential sa se tina cont macar de problemele principale si sa se inteleaga nevoile vizitatorilor.

Eticheta:

Comentariile sunt inchise

Ne pare rau, dar nu poti lasa un comentariu pentru acest post.

Resurse web design