Cum utilizezi wordpress
1. Autentificare
Pentru a accesa panoul de administrare, intrati in navigatorul dumneavoastra de internet, la adresa site-ului dumneavoastra, iar la finalul adresei scriem “/wp-admin”.
Aici, in casuta care in imaginea de mai sus este delimitata cu albastru, introducem “Username”: admin si “Password”: (parola pe care ati ales-o dumneavoastra), apoi apasam “Log In”.
Daca ati uitat parola de la cont, o puteti recupera accesand linkul “Lost your password?”.
2. Dashboard
Dupa autentificare, ajungem in Dashboard, care este panoul central de administrare. In partea stanga avem 3 sectiuni care ne intereseaza in mod explicit: “Posts”, “Links” si “Pages”. Posts este sectiunea de unde administram articolele scrise pe site. Links este sectiunea de unde administram linkurile (adresele de internet). Pages este sectiunea de unde administram paginile site-ului.
3. Adaugare articol
Pentru a adauga un articol, accesam “Add New” din sectiunea “Posts”. Vom fi purtati spre o pagina care arata ca in imaginea de mai jos.
In zona delimitata mai jos cu albastru, introducem titlul paginii, care va aparea in meniu si in titlul site-ului la accesarea paginii respective.
In zona delimitata cu verde, scriem continutul articolului. Editarea este aproape la fel de simpla ca si in Microsoft Word. In spatiul delimitat cu negru avem butoanele de formatare a textului. Majoritatea sunt identice cu cele din Word.
In zona delimitata cu rosu, avem optiunile de publicare. “Save draft” inseamna salvarea articolului insa fara ca acesta sa apara pe site, sa fie salvat doar ca o ciorna, pentru a putea fi editat ulterior. “Preview” deschide o pagina noua in care puteti vedea cum arata articolul scris de dumneavoastra pe site, in stadiul respectiv. “Move to Trash” inseamna mutare la gunoi. Acest lucru face accesarea paginii imposibila si este indicat in cazul in care doriti sa scoateti de pe site o pagina care nu mai este de actualitate sau v-ati razgandit cu privire la adaugarea unei pagini. “Publish” este butonul de publicare al articolului. Prin apasarea acestui buton, articolul este adaugat in pagina si in meniul lateral.
4. Edit Posts
Pentru a edita un articol deja scris pe site, sau care este salvat ca ciorna, din sectiunea “Posts” se acceseaza butonul “Edit”. Pagina spre care ne poarta arata ca in imaginea de mai jos.
In zona delimitata cu albastru avem filtrarea articolelor in functie de statutul lor: Toate (“All”), Publicate (“Published”), Ciorne (“Draft”), Sterse (“Trash”).
In lista de mai jos, in care sunt afisate toate articolele, daca trecem cu mouse-ul peste un articol, apare un meniu rapid delimitat cu rosu mai jos. Acest meniu contine: Editare (“Edit”), Editare Rapida (“Quick Edit”), Stergere (“Trash”), Previzualizare (“Preview”).
Editarea Rapida este destinata editarii titlului articolului, fara a mai accesa pagina de editare.
5. Editarea unui articol
Pagina de editare a unui articol este aproape identica cu cea de adaugare a unui articol. Difera doar optiunile de publicare din partea dreapta, delimitate cu rosu in imaginea de mai jos. Acolo apare butonul “Update” in locul butonului “Publish”. Rolul butonului “Update” este de a salva modificarile efectuate la pagina. De asemenea, pentru a vedea cum arata modificarile in pagina fara a o salva, apasati butonul “Preview Changes” care va deschide o noua pagina cu articolul cuprinzand si modificarile efectuate de dumneavoastra, insa nu le va salva pana nu apasati “Update”.
6. Adaugare Link
Linkul este o legatura spre o pagina externa sau interna care nu apare in meniu. Poate fi folosit pentru a trimite catre un document PDF sau DOC, o imaginea sau un alt site.
Pentru a adauga un nou link, din sectiunea “Links” accesam “Add New” si va aparea o pagina ca in imaginea de mai jos.
In zona delimitata cu negru vom scrie numele sau titlul paginii spre care facem trimiterea. Acesta este cuvantul pe care vor da click vizitatorii pentru a ajunge la site-ul catre care faceti recomandarea. Trebuie sa fie cat mai sugestiv.
In zona delimitata cu albastru, la Web Address scriem adresa paginii la care vrem sa facem referire si unde va fi redirectionat vizitatorul daca da click pe link.
In zona delimitata cu rosu, la Description avem descrierea scurta a paginii pe care va ajunge utilizatorul, care va aparea atunci cand acesta tine mouse-ul deasupra linkului.
In zona verde, se stabileste modul cum se deschide linkul, la Target. Optiunile posibile sunt “_blank” – deschide pagina intr-o fereastra noua, astfel site-ul ramanand deschis; “_top” – nu este necesara in cazul site-ului dumneavoastra; “_none” – deschide linkul in aceeasi pagina, astfel utilizatorul paraseste site-ul dumneavoastra. Daca nu bifati nici una dintre optiuni, se va selecta automat “_none”.
In zona delimitata cu portocaliu avem optiunile de salvare. “Keep this link private” nu va permite linkului sa apara pe site. “Add Link” va salva linkul in sistem si-l va afisa daca nu este optiunea “Keep this link private” activata.
7. Editare Linkuri
Pagina de editare a linkurilor, accesibila din meniul din stanga la sectiunea “Links”, butonul “Edit” va arata lista cu toate linkurile adaugate pe site. La trecerea cu mouse-ul peste un link, va aparea un meniu rapid ce contine doar doua elemente: Editare (“Edit”) si Stergere (“Delete”). Prin apasarea butonului “Delete” se va sterge linkul definitiv de pe site.
Butonul “Edit” ne va redirection catre pagina de editare a linkului respectiv, care arata identic cu cea de adaugare, modificandu-se doar butoanele din dreapta: apare butonul “Visit Link” prin accesarea caruia se va deschide o pagina noua cu adresa la care face referire linkul. “Delete” va sterge linkul, iar butonul “Add Link” a devenit “Update Link” si are rolul de a salva modificarile pe care le faceti la link.
8. Adaugarea unei pagini
Pentru a adauga o pagina noua, din meniul din stanga se alege sectiunea “Pages” si se face click pe “Add New”. Pagina care se va deschide arata ca imaginea de mai jos. Interfata de adaugare a unei pagini seamana foarte mult cu cea de adaugare a unui articol.
Cu albastru am delimitat titul paginii. Ca si la articol, acest titlu va aparea in titlul site-ului si in meniu. In zona delimitata cu rosu este acelasi meniu de formatare a textului ca si la adaugarea de articole, iar in zona verde este campul de introducere a continului paginii.
In plus fata de articole, paginile pot fi subordonate una alteia. Astfel, in zona delimitata cu portocaliu, in meniul Parent, putem alege carei pagini sa-i fie subordonata pagina pe care o adaugam acum.
In zona delimitata cu negru avem acelasi meniu de Publicare ca si la articole, cu aceleasi functionalitati.
9. Editare pagini
Pentru a edita o pagina, accesam din grupul “Pages” din meniul lateral, sectiunea “Edit”. Va aparea o pagina ca in imaginea de mai jos in care va fi afisata lista cu paginile existente. In zona marcata cu rosu este meniul de filtrare al listei in functie de statutul paginii. La trecerea cu mouse-ul peste o pagina va aparea un meniu rapid care contine aceleasi elemente ca si la articole, “Edit”, “Quick Edit”, “Trash” si “Preview”. Intrebuintarile sunt aceleasi ca si la articole. Pentru a edita continutul unei pagini accesam “Edit” din meniul rapid al acelei pagini.
Interfata de editare a unei pagini este aceeasi ca si interfata de adaugare, doar ca difera unele butoane din meniul de publicare, exact ca si la articole.
Comentariile sunt inchise
Ne pare rau, dar nu poti lasa un comentariu pentru acest post.