Home » Resurse Web Design » Emancipare Google sau strategie de criza ?

 
 
 

Emancipare Google sau strategie de criza ?

Emancipare Google sau strategie de criza ?

Google pregateste o noua abordare a cautarilor .

Din discutiile care se poarta la nivel international se tinde spre depasirea barierei lingvistice. De multe ori este posibil sa cautam informatii pe internet care nu ne sunt disponibile complet in limba in care facem cautarea. Google si alte motoare de cautare pun acum la dispozitie unelte prin care utilizatorul poate traduce automat un site sau anumite paragrafe, dar cautarea informatiilor se face in limba in care sunt tastate cuvintele cheie in bara de cautare.

Google lucreaza la un proiect prin care, in momentul in care vom cauta o anumita informatie , cuvintele cheie sa fie traduse automat in toate limbile si sa primim rezultate relevante din surse diferite.

Actualmente bariera lingvistica pune granite in circulatia informatiei . De exemplu, acum daca cautam “obiceiuri de iarna din China “

vom avea aproximativ 36.000 rezultate din site-uri scrise in limba romana care nu aprofundeaza informatia oferita cum ar face-o site-urile din tara vizata . Daca dorim sa gasim informatii cat mai aproape de sursa ar trebui sa intram pe google.ch si sa efectuam o cautare folosind cuvinte cheie caracteristice limbii chineze , deci ar trebui sa traducem cautarea in “從中國傳統的冬季” si am obtine peste un milion de rezultate care, la randul lor, ar trebui traduse.

In curand se preconizeaza ca toata aceasta traducere se va face automat in spatele motorului de cautare , ascuns ochiului utilizatorului , rezultatele oferite vor fi traduse automat in limba in care s-a efectuat cautarea, iar ordinea listarii va fi in functie de relevanta continutului site-ului .

La prima vedere pare o idee geniala care va veni in intampinarea utilizatorului avid de informatii cat mai reale si va avea ca rezultat oferirea primordiala de informatii de foarte buna calitate. In spatele acestui aspect

va sta in schimb o prabusire a site-urilor comerciale, care se vor trezi  cu milioane de concurenti noi pe anumite cuvinte cheie, ceea ce implicit va creste spectaculos segmentul de link-uri sponsorizate la Google.

Se pare ca, atata timp cat rezultatul va fi o crestere spectaculoasa a relevantei rezultatelor, nimeni nu va putea acuza Google de strategii financiare de criza .Dar, pana atunci, Google mai are de rezolvat problema traducerilor automate, care actualmente sunt destul de defectuoase. Dar, daca ne gandim ca acum un an erau aproape un dezastru, e posibil ca noua abordare in cautari sa vina mai repede decat ne asteptam si este cert ca internetul va cunoaste o emancipare brusca si Google cel putin o dublare a profitului .

Eticheta:

Comentariile sunt inchise

Ne pare rau, dar nu poti lasa un comentariu pentru acest post.

Resurse web design