Home » Resurse Web Design » Greseli magazin online

 
 
 

Greseli magazin online

Adeseori, designerii web fac greseli importante atunci cand isi creeaza sau administreaza magazinul online. Aici aveti o lista cu greselile cele mai comune si cum va puteti feri de ele atunci cand creati o afacere pe internet.

Supraincarcarea primei pagini

Unii proprietari de magazine online publica un numar impresionant de text, imagini si link-uri pe prima pagina a magazinului lor online. Asa ca pagina devine asa de incarcata cu continut incat vizitatorii se lasa pagubasi si decid sa nu mai intre. Asadar recomandarea ar fi ca informatiile vitale sa apara undeva in prima parte de inceput a paginii, adica pe partea care o vede prima data utilizatorul, iar link-urile sa fie undeva in partea de sus a paginii.

Tine minte ca nu trebuie sa afisezi toata informatia pe prima pagina a magazinului – se poate foarte usor sa se creeze pagini secundare pe categorii care indruma vizitatorii catre o multitudine de optiuni al site-ului dumneavoastra. Exista doar o singura pagina in tot site-ul dumneavoastra care mentioneaza fiecare alta pagin, si acea pagina este supranumita de cele mai multe ori ca si Sitemap. Recomandarea ar fi sa se faca toate optiunile importante si vitale pe prima pagina si restul secundare pe pagini aflate la 2-3 click-uri distanta.

Amplasarea prea multor animatii pe pagini

Webmasterii au o multitudine de modalitati interschimbatoare pentru a atrage atentia vizitatorilor asupra unui lucru, cum ar fi textul care sclipeste si imaginile miscatoare pana la bucati impresionante de flash, audio sau video. Unii webmasteri cred ca pagina lor trebuie sa fie activa in totalitate pentru ca userul sa observe aceasta pagina. Dar in realitate efectul produs de o asemenea pagina este obositor pentru ochii utilizatorului, iar acesta dupa un timp este fortat sa se uite in alta parte decat in pagina care ar trebui sa atraga atentia.

Optimizarea magazinului online pentru un browser web

Daca unii clienti nu pot vedea shop-ul tau in totalitate sau nu pot accesa anumite functii din magazinul online mai mult ca sigur acestia nu vor face cumparaturi de la tine. Chiar doresti sa refuzi o potentiala sectiune de cumparatori inainte ca acestia sa aiba sansa de a cumpara ceva de pe magazinul tau online? Incearca sa folosesti alte browsere web pentru a plasa comenzi si incearca sa faci ca magazinul online sa fie disponibil pentru oricine indiferent de tehnologie.

Amestecarea de opinii personale cu afacerea ta

Unii antreprenor vad in  magazinele lor online o modalitate de a face bine si a promova propriile lor credinte si pareri. Capcana este ca trebuie sa ai pareri care sunt asemanatoare cuparerile utilizatorilor si parerile tale sa nu ofenseze pe nimeni. Cel mai bun mod este de a implementa in magazinul online module de comentarii si idei la fiecare produs in parte pe care userii sa le lase in urma cumpararii unui produs de la tine. Atunci cand un user aude de la alti 10 pe site ca produsul in cauza este foarte apreciat sunt sanse cu 50% mai mari sa cumpere acel produs. Incurajeaza-ti userii sa scrie pareri la produsele care le cumpara.

Acceptarea doar unei modalitati de plata

Chiar daca 90% din clientii magazinului online folosesc aceeasi metoda de plata pentru achizitionarea produselor, webmasterul pierde acei 10% din clienti care pot aduce un venit in plus afacerii magazinului. Ca webmaster nu poti izola o buna parte a clientelei cand poti sa fii de ajutor. Asa cum userii doresc selectii de produse in magazin asa doresc si selectii pentru modalitati de plata, pentru flexibilitate si incredere in unele sisteme.

Uitarea de reimprospatare a continutului site-ului web

Daca userii care viziteaza site-ul vad aceeasi schema de culori, acelasi layout si aceleasi pagini in fiecare zi, luna de luna an de an, incep sa isi puna intrebarea daca „se ocupa cineva de site” sau daca site-ul a fost creat si apoi abandonat. In orice caz, trebuie sa rezeri un redesign major al magazinului la fiecare aniversare sau cand lansezi un produs mai special, de regula luna de luna trebuie sa fie schimbat cate ceva in design, sa fie mai atragator, poate o casuta de promotii sau orice alt element ce ar putea sa redea userului senzatia de profesionalism.

Eticheta:

Comentariile sunt inchise

Ne pare rau, dar nu poti lasa un comentariu pentru acest post.

Resurse web design